2009. december 17., csütörtök

Márkus Rita versei 4.

Hallomások

Hallom másoktól, azt

Hogy vagy. Csak élsz, remélsz.

Én meg csalódottan vérzek.

Amikor rólad érzek. Embertelen

Kátyú lettél. Elvesztem.

A lelked nem így ismertem.

Vagy ilyen vagy valójában!?

Csak én vagyok a gyanútlanul

Bukott hintaló!

      2003.,07.28



Fújd el az utolsó füstkarikát…


Tüdőd utolsó,

Halk zaját.

Karomba omlasz,

Te újabb áldozat.

Szívj még egy slukkot

Neked csak ez maradt.

Szemed vörösen

Izzik és várod

A halált.

A kegyes halált,

Melyet én adok

Neked, szemedbe

Nézek, s vérzik

A szíved.

Karom most

Elenged.

Majd szorít,

Mert félek.

Tőled hogy nem

Látom szemed izzó vörös

Mámorát.

Lepedőd vörös

Szorítom kezed.

Nyújtom a cigit.

S te fáradtan

Várod. Hogy

Elfújd! Az utolsó

Füstkarikát.

Engedem kezed.

Omlasz, szét érzem

Ez fáj.

De ez itt!

Egy más világ!

Hát fújd el az

Utolsó füstkarikát.

    2003.10.16



Eső

Gondolat zuhan,

Ágyban a paplan,

Fejem a párnába

Nyomom.

Ezt nem lehet.

Így nagyon.

Félelem elszáll,

Ágyam a hajóm

S vele együtt

Egy új világban.

Ringatózom.

Kegyetlen tenger,

Véres az árbóc.

Ne mosd le,

Még ne!

A te tested

Száradjon!

Ez csak egy

Szoba.

Oda kint zuhog.

Nyugszik a tenger,

Ágyam újra

A megszokott.

2003.11.01

Nincsenek megjegyzések: